D 2004

Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně

LAZAROVÁ, Bohumíra

Základní údaje

Originální název

Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně

Název česky

Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně

Název anglicky

Professional development of a teacher and mental health: towards the topic of the resistance to change

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Teachers and Health, od s. 137-144, 8 s. 2004

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/04:00012020

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

80-7315-093-X

UT WoS

000264734800009

Klíčová slova anglicky

teachers health; professional development; resistence to change
Změněno: 18. 2. 2005 11:06, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na problematiku resistence v učitelské profesi. Je zde nahlížena jako resistence ke změně a profesionálnímu rozvoji. Může být také pokládána za pozitivní faktor a zdroj nového poznání pokud je rozpoznána a řízena. Autorka věnuje pozornost možným příčinám, typům a projevům resistence ke změně a vztahuje ji k problematice pracovní spokojenosti učitele. Problematiku doplňuje o některé výsledky výzkumu z českého školního prostředí.

Anglicky

The article deals with resistance in the teaching profession. It is viewed here as a resistance to change and to professional development. It can also be perceived as a positive factor and a source of new knowledge and enrichment provided that it is realized, identified and controlled. The author pays attention to the possible causes, types and manifestations of resistance to change and point out the relationship between resistance, mental health and job satisfaction. The theoretical part has been completed with partial results of a research carried out in the Czech school environment.

Návaznosti

GA406/03/0700, projekt VaV
Název: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů