D 2004

Adolescents, Trust in a Teacher and Relation to School

MACEK, Petr

Základní údaje

Originální název

Adolescents, Trust in a Teacher and Relation to School

Název česky

Adolescentní mládež, důvěra v učitele a vztah ke škole

Autoři

MACEK, Petr (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Teachers and Health. E.Řehulka (Ed.), od s. 51-60, 10 s. 2004

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/04:00012027

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-7315-093-X

UT WoS

000264734800004

Klíčová slova anglicky

Adolescents; School; Trust

Štítky

Změněno: 28. 6. 2009 21:03, prof. PhDr. Petr Macek, CSc.

Anotace

V originále

The aim of the contribution1) is firstly to characterise briefly how the view at the adolescent period has been changing owing to the changes in the life style. In the second part we concentrate on the characteristics of the relation adolescent teacher, or on perceiving teachers and school by the eyes of adolescents, as our recent research results have shown. We can summarize, that the adolescents still perceive their teachers in a bigger extent as their superiors than as possible partners for a dialogue. Nevertheless, the students do not deny good intentions of the teachers, their effort to hand over what they consider as important and useful, their belief that they do for the benefit of the students

Česky

Cílem příspěvku je nejprve charakterizovat (velmi stručně) jak se v současnosti proměnil pohled na období adolescence a dospívání. Druhá část se zabývá tím, jak dospívající percipují a hodnotí školu a školní prostředí.

Návaznosti

GA406/04/0611, projekt VaV
Název: Důvěra v procesu jednání v interpersonálních situacích
Investor: Grantová agentura ČR, Důvěra v procesu jednání v interpersonálních situacích