Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{567895, author = {Šafářová, Michaela and Ježek, Stanislav and Mareš, Jan}, address = {Brno}, booktitle = {Dítě na prahu dospívání}, keywords = {children; school; school education; development}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-86598-84-5}, pages = {172-186}, publisher = {Barrister & Principal}, title = {Jedenáctileté dítě ve škole}, year = {2004} }
TY - CHAP ID - 567895 AU - Šafářová, Michaela - Ježek, Stanislav - Mareš, Jan PY - 2004 TI - Jedenáctileté dítě ve škole VL - Edice psychologie PB - Barrister & Principal CY - Brno SN - 8086598845 KW - children KW - school KW - school education KW - development N2 - Jedním z hlavních cílů vzdělání je vychovat z našich dětí dospělé, odpovědné lidi, kteří si jsou vědomi své vlastní identity, hodnot, závazků, lidi kteří budou schopni ve společnosti uplatnit žádoucím způsobem vlastní potenciál a tvořivost v co nejširší míře. Podobně formulované cíle výchovy a vzdělávání nalezneme snad ve všech učebnicích pedagogiky (např. Průcha, 1997), pedagogické psychologie (např. Fontana, 1997, Čáp, Mareš, 2001), v preambuli školského zákona a v celé řadě pedagogických dokumentů. Škola jako vzdělávací instituce je dokonce podle tohoto kriteria posuzována a hodnocena v procesu vnitřní i vnější evaluace. Na dosažení tohoto cíle se v rámci školy a spolupracujících institucí podílí celá řada odborníků učitelé, výchovní poradci, školní metodici prevence, psychologové, lékaři atd. Tito odborníci se snaží dětem pomoci z titulu své profese nalézt vlastní cestou životem. Můžeme říci, že ve školním kontextu je dosažení tohoto cíle založeno především na zdůraznění a budování vztahu mezi aktéry výchovně-vzdělávacího procesu založeném na zásadách rovnosti a respektu a posilování kladných projevů chování žáků (White, Mullis, 1998). ER -
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela, Stanislav JEŽEK a Jan MAREŠ. Jedenáctileté dítě ve škole. Eds. - Vladimír Smékal, Lenka Lacinová, Lubomír Kukla. In \textit{Dítě na prahu dospívání}. Brno: Barrister \&{} Principal, 2004, s.~172-186, 14 s. Edice psychologie. ISBN~80-86598-84-5.
|