2004
Jedenáctileté dítě ve škole
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela, Stanislav JEŽEK a Jan MAREŠZákladní údaje
Originální název
Jedenáctileté dítě ve škole
Název anglicky
Eleven years old children in school environment
Autoři
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant), Stanislav JEŽEK (203 Česká republika) a Jan MAREŠ (203 Česká republika)
Eds. - Vladimír Smékal, Lenka Lacinová, Lubomír Kukla.
Eds. - Vladimír Smékal, Lenka Lacinová, Lubomír Kukla.
Vydání
Brno, Dítě na prahu dospívání, od s. 172-186, 14 s. Edice psychologie, 2004
Nakladatel
Barrister & Principal
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/04:00011049
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-86598-84-5
Klíčová slova anglicky
children; school; school education; development
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 5. 2009 12:28, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Jedním z hlavních cílů vzdělání je vychovat z našich dětí dospělé, odpovědné lidi, kteří si jsou vědomi své vlastní identity, hodnot, závazků, lidi kteří budou schopni ve společnosti uplatnit žádoucím způsobem vlastní potenciál a tvořivost v co nejširší míře. Podobně formulované cíle výchovy a vzdělávání nalezneme snad ve všech učebnicích pedagogiky (např. Průcha, 1997), pedagogické psychologie (např. Fontana, 1997, Čáp, Mareš, 2001), v preambuli školského zákona a v celé řadě pedagogických dokumentů. Škola jako vzdělávací instituce je dokonce podle tohoto kriteria posuzována a hodnocena v procesu vnitřní i vnější evaluace. Na dosažení tohoto cíle se v rámci školy a spolupracujících institucí podílí celá řada odborníků učitelé, výchovní poradci, školní metodici prevence, psychologové, lékaři atd. Tito odborníci se snaží dětem pomoci z titulu své profese nalézt vlastní cestou životem. Můžeme říci, že ve školním kontextu je dosažení tohoto cíle založeno především na zdůraznění a budování vztahu mezi aktéry výchovně-vzdělávacího procesu založeném na zásadách rovnosti a respektu a posilování kladných projevů chování žáků (White, Mullis, 1998).
Anglicky
Eleven years old children in school environment. Context, situations and solution proposal.
Návaznosti
LN00A023, projekt VaV |
|