ŠAFÁŘOVÁ, Michaela, Stanislav JEŽEK and Jan MAREŠ. Jedenáctileté dítě ve škole (Eleven years old children in school environment). Eds. - Vladimír Smékal, Lenka Lacinová, Lubomír Kukla. In Dítě na prahu dospívání. Brno: Barrister & Principal, 2004, p. 172-186, 14 pp. Edice psychologie. ISBN 80-86598-84-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jedenáctileté dítě ve škole
Name (in English) Eleven years old children in school environment
Authors ŠAFÁŘOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor), Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic).
Eds. - Vladimír Smékal, Lenka Lacinová, Lubomír Kukla.
Edition Brno, Dítě na prahu dospívání, p. 172-186, 14 pp. Edice psychologie, 2004.
Publisher Barrister & Principal
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/04:00011049
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 80-86598-84-5
Keywords in English children; school; school education; development
Tags children, development, school, school education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 29/5/2009 12:28.
Abstract
Jedním z hlavních cílů vzdělání je vychovat z našich dětí dospělé, odpovědné lidi, kteří si jsou vědomi své vlastní identity, hodnot, závazků, lidi kteří budou schopni ve společnosti uplatnit žádoucím způsobem vlastní potenciál a tvořivost v co nejširší míře. Podobně formulované cíle výchovy a vzdělávání nalezneme snad ve všech učebnicích pedagogiky (např. Průcha, 1997), pedagogické psychologie (např. Fontana, 1997, Čáp, Mareš, 2001), v preambuli školského zákona a v celé řadě pedagogických dokumentů. Škola jako vzdělávací instituce je dokonce podle tohoto kriteria posuzována a hodnocena v procesu vnitřní i vnější evaluace. Na dosažení tohoto cíle se v rámci školy a spolupracujících institucí podílí celá řada odborníků učitelé, výchovní poradci, školní metodici prevence, psychologové, lékaři atd. Tito odborníci se snaží dětem pomoci z titulu své profese nalézt vlastní cestou životem. Můžeme říci, že ve školním kontextu je dosažení tohoto cíle založeno především na zdůraznění a budování vztahu mezi aktéry výchovně-vzdělávacího procesu založeném na zásadách rovnosti a respektu a posilování kladných projevů chování žáků (White, Mullis, 1998).
Abstract (in English)
Eleven years old children in school environment. Context, situations and solution proposal.
Links
LN00A023, research and development projectName: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Centre for the research of the formation of personality in ethnical and social contexts
PrintDisplayed: 18/5/2024 18:15