Detailed Information on Publication Record
2005
Srovnání kognitivně-behaviorálního přístupu a logoterapie v sociální práci v nástinu terapie drogové závislosti
ŠEVČÍKOVÁ, StanislavaBasic information
Original name
Srovnání kognitivně-behaviorálního přístupu a logoterapie v sociální práci v nástinu terapie drogové závislosti
Name in Czech
Srovnání kognitivně-behaviorálního přístupu a logoterapie v sociální práci v nástinu terpie drogové závislosti
Name (in English)
Comparison of cognitive behavioral approach and logothrapy in social work within the outline of drug abuse
Authors
ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Sociální práce/Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2005, 1213-6204
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/05:00030937
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
logotherapy; cognitive-behavioural approach
Tags
Reviewed
Změněno: 13/6/2007 22:34, Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D.
V originále
Cílem následujícího textu je srovnat logoterapii V. Frankla a kognitivně-behaviorální terapie a nastínit její další možné užití v terapii drogově závislých. Autorka se nejprve pokouší detailně identifikovat hlavní komponenty obou teorií a nalézt podporu pro implicitní tvrzení, že vyvážení slabostí jedné teorie se nachází v přednostech teorie druhé, tedy že obě teorie, vhodně aplikované, lze použít ne-li přímo komplementárně, tedy alespoň souběžně či následně.
In English
The aim of the following text is to compare the logotherapy of V. Frankl and the cognitive-behavioural therapy and to outline the possibility of its further use in the therapy of drug abuse. To begin with, the author is trying to identify in detail the main components of both theories and to find evidence for the implicite statement that the balancing of some weak points of one theory consists in finding the virtues of the other theory. Both theories thus could, if applied appropriately, be used in a complementary way, or at least, simultaneously or subsequently.