2005
Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ
JEŽEK, StanislavZákladní údaje
Originální název
Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ
Název česky
Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ
Název anglicky
School climate: the development of an assessment procedure for middle school children
Autoři
JEŽEK, Stanislav (203 Česká republika, garant)
Vydání
prezntace. Brno, 2005
Nakladatel
Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/05:00013735
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
school climate; assessment; focus groups; questionnaire; middle school; students
Změněno: 19. 5. 2005 15:47, doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D.
V originále
Příspěvek popisuje vývoj metodiky pro diagnostiku klimatu školy z pohledu žáků druhého stupně základních škol. Navrhovaný postup se zaměřuje na identifikaci prvků reprezentací školy u žáků konkrétní školy a emocí spojených s těmito prvky. Data jsou vytvářena použitím kombinace focus group a dotazníkové metody. V rámci focus group jsou explorovány reprezentace a zjišťováno jejich sdílení - základní aspekt klimatu. Navazující dotazníkové šetření pak zjišťuje výskyt identifikovaných prvků reprezentací v žákovské populaci. Příspěvek prezentuje empirická zjištění získaná použitím navrhovaného diagnostického postupu na 5 základních školách.
Anglicky
The paper describes the development of a school climate assessment procedure for the perspective of middle school students. The proposed procedure focuses on the identification of the structure of students' reprecenantion of their school and emotions associated with the elements of the representations. Data are created using a combination of focus groups and a questionnaire method. The aim of the focus groups is to explore the representations and find out which parts are shared (sharedness being an elementary aspect of most conceptualistaions climate). The follow-up questionnaire assesses the prevalence of identified elements of representations in the school. The paper presents empirical findings form the application of the pproposed assessment procedure in 5 middle school in Czech Republic.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|