D 2005

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením

CÍDLOVÁ, Hana, Ivana BRŇOVJÁKOVÁ, Helena HLAVIČKOVÁ, Hana NOVÁČKOVÁ, Emilie MUSILOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením

Název česky

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením

Název anglicky

Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education

Autoři

CÍDLOVÁ, Hana, Ivana BRŇOVJÁKOVÁ, Helena HLAVIČKOVÁ, Hana NOVÁČKOVÁ a Emilie MUSILOVÁ

Vydání

Brno, XXIII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu, 9 s. 2005

Nakladatel

Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-85960-92-3

Klíčová slova anglicky

Education; chemistry; motivation; interdisciplinarity
Změněno: 11. 4. 2011 17:17, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Autorky příspěvku spolupracují na vytvoření sbírky zábavných motivačních úloh pro výuku chemie na základních a středních školách. V souvislosti se současnými trendy výuky je práce zaměřena (po publikování prvních dvou dílů sbírky, zpracovávajících čistě chemické problematiky) na integrované využití poznatků z více vyučovacích předmětů. Tento konferenční příspěvek uvádí vybrané ukázky motivačních úloh využívajících kromě chemie i dějepis a zeměpis.

Anglicky

The authors of this paper are preparing a collection of exercises that should help as a means of motivation at chemistry education (at both elementary and secondary schools). As a result of new trends of education, the work is focused (after publication of the first and the second part of the collection that both deal only with chemical problems) on combination of knowledge of more educational subjects. This paper gives examples of motivation exercises using not only chemistry, but also history and/or geography.