Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{571574, author = {Michaela, Šafářová and Linda, Teyschlová}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník příspěvků z 9. Mezinárodní daltonskou konference}, keywords = {School Consulting; Psychologist; School}, language = {cze}, location = {Brno}, pages = {38-44}, publisher = {Mezinárodní asociace daltonských škol}, title = {Školní poradenské pracoviště v daltonské škole}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 571574 AU - Michaela, Šafářová - Linda, Teyschlová PY - 2005 TI - Školní poradenské pracoviště v daltonské škole PB - Mezinárodní asociace daltonských škol CY - Brno KW - School Consulting KW - Psychologist KW - School N2 - Škola je prostředí, ve kterém žáci tráví značnou část svého času. Je tedy místem pro ně důvěrně známým, a proto i prostředím, ve kterém se projevují víceméně otevřeně. Odborníci pracující s dětmi ve školním prostředí, tak mají četné možnosti, jak zachytit signály, že s žáky není něco v pořádku - a reagovat včas. Mohou tedy pracovat nejen na úrovni prevence, ale i včasnou intervencí výrazně ovlivnit průběh a vývoj řady případů, které sice přímo neohrožují zdraví či život žáků a které jsou poměrně časté (neprospěch, dětské lásky, volba povolání atd.). Pro tyto žáky by mělo Školní poradenské pracoviště sloužit jako jakýsi most, který podpoří klima důvěry v rámci školy, které umožní žákům vyhledávat pomoc přirozeně a nenásilně a hlavně ve chvíli, kdy ji budou subjektivně sami potřebovat. Naléhavá potřeba integrovaného poradenského systému je zřejmá i v případě akutních problémů dětí, kdy hrozí značné riziko při jejich pozdní nebo nesprávné identifikaci (násilné chování vůči dětem, negativní vliv vrstevnických skupin, nárůst závislostí na návykových látkách a zvyšující se procento dětských sebevražd atp.). Komplexnost a provázanost problémů vyžaduje součinnost a spolupráci týmu odborníků působících přímo ve škole. ER -
MICHAELA, Šafářová a Teyschlová LINDA. Školní poradenské pracoviště v daltonské škole. In \textit{Sborník příspěvků z 9. Mezinárodní daltonskou konference}. Brno: Mezinárodní asociace daltonských škol, 2005, s.~38-44, 6 s.
|