Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{571578, author = {Šafářová, Michaela and Širůček, Jan}, keywords = {risky behaviour; social support; adolescence;}, language = {cze}, title = {Sociální opora u adolescentů: rizikový nebo protektivní faktor rizikového chování v adolescenci?}, url = {http://fss.muni.cz/ivdmr/info/storage/sbornikabstraktu.pdf}, year = {2005} }
TY - GEN ID - 571578 AU - Šafářová, Michaela - Širůček, Jan PY - 2005 TI - Sociální opora u adolescentů: rizikový nebo protektivní faktor rizikového chování v adolescenci? KW - risky behaviour KW - social support KW - adolescence; UR - http://fss.muni.cz/ivdmr/info/storage/sbornikabstraktu.pdf L2 - http://fss.muni.cz/ivdmr/info/storage/sbornikabstraktu.pdf N2 - V průběhu adolescence vztahy s vrstevníky začínají nabývat na významu a rodina pro mladé lidi pozbývá primární důležitosti. Kvalita vztahů s vrstevníky může mít vliv na rozvoj rizikového chování: abúzus návykových látek, problémové chování ve škole, agresivita, delikvence. Prezentovaný příspěvek se zaměřuje na sociální oporu, jako na jeden z důležitých aspektů kvality vztahů s vrstevníky. V příspěvku odpovídáme na to, zda a za jakých podmínek sociální opora ze strany vrstevníků ovlivňuje míru rizikového chování v adolescenci. Respondenti ve věku od 14 do 20 let (N = 523) v rámci širšího šetření hodnotili míru rizikového chování u sebe a svých vrstevníků a uváděli míru sociální opory ze strany svých vrstevníků. Výsledky prezentované studie ukazují, že vrstevníky poskytovaná sociální opora nepůsobí pouze jako protektivní faktor, jak je často dokládáno v literatuře. V případě, že poskytovaná sociální opora přichází ze strany rizikově se chovajících vrstevníků, rizikové chování v průběhu adolescence podporuje. Výsledky mohou být aplikovány při koncipování preventivních a intervenčních programů zaměřených na snižování míry rizikového chování u adolescentů . ER -
ŠAFÁŘOVÁ, Michaela a Jan ŠIRŮČEK. \textit{Sociální opora u adolescentů: rizikový nebo protektivní faktor rizikového chování v adolescenci?}. 2005.
|