C 2004

Dítě a jeho rodina

LACINOVÁ, Lenka a Radka MICHALČÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Dítě a jeho rodina

Název anglicky

Child and its family

Autoři

LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant) a Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vydání. Brno, Smékal, V., Lacinová, L., Kukla, L. (Eds.). Dítě na prahu dospívání, od s. 151-159, 9 s. Psychologie, 2004

Nakladatel

Barrister and Principal

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/04:00011112

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

8086598845

Klíčová slova anglicky

child;family;ELSPAC

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2009 09:20, doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku vycházíme z informací získaných z rozhovorů s jedenáctiletými dětmi, které od března do června 2003 absolvovaly individuální psychologické vyšetření v rámci mezinárodní longitudinální studie ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood). V posteru prezentujeme výpovědi dětí týkající se jejich pohledu na podobu rodinného života. Důraz je kladen nejen na samotnou deskripci rodinného soužití, ale také na subjektivní hodnocení a postoj dítěte k uvedeným skutečnostem. Sledovány jsou rovněž dětská přání a návrhy na případné změny, které jsou z dětského pohledu žádoucí pro uspokojivější rodinný život. Pozornost je věnována např. činnostem jednotlivých členů rodiny, podobě společně tráveného času rodičů s dětmi a komunikaci v rodině.

Anglicky

The chapter is based on data collected from March to June 2003 through interviews with the 11-year-olds. The interviews were a part of the individual psychological examinations conducted within the European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood (ELSPAC). The poster presents the childrens statements about how they perceive their family life. The focus is not only on the description of family life but also on the childs subjective evaluation and attitude towards the perceived facts. We also asked about their wishes, proposals for necessary changes, from the childs perspective, more satisfying family life. Further areas covered were: activities of individual family members, how time is spent together, communication in the family, etc.

Návaznosti

LN00A023, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech