2004
Jedenáctileté děti a psychologické poradenství
LACINOVÁ, Lenka a Radka MICHALČÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Jedenáctileté děti a psychologické poradenství
Název anglicky
Eleven-year-old Children and Psychological Counselling
Autoři
LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant) a Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vydání. Brno, Smékal, V., Lacinová, L., Kukla, L. (Eds.). Dítě na prahu dospívání, od s. 258-268, 10 s. Psychologie, 2004
Nakladatel
Barrister and Principal
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/04:00011113
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
8086598845
Klíčová slova anglicky
longitudinal study; learning disabilities; behaviour disorders; ELSPAC
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2009 09:21, doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
V originále
Kapitola vychází z mezinárodní longitudinální studie ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood) a mapuje oblast problémového vývoje dětí, s nimiž rodiče vyhledali odbornou psychologickou či speciálně pedagogickou pomoc. V první části poster informuje o výskytu a četnosti konkrétních problémů u jedenáctiletých dětí našeho souboru (např. specifické vývojové poruchy učení, poruchy chování), v druhé části hledáme možné prediktory jejich vzniku (např. průběh porodu a jeho případné komplikace) či souvislosti s dalšími ukazateli psychického vývoje (např. typ temperamentu dítěte a jeho projevy, problematická sociální a emoční adaptace).
Anglicky
The chapter is based on the data collected in the European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood (ELSPAC). The study focuses on the problem development of children whose parents asked for professional help of a psychologist or a special-education counsellor. First part of the poster informs about prevalence and frequency of particular problems (learning disabilities, behaviour disorders, etc.) in our sample, in the second part we look for their possible predictors (e.g. childbirth and its possible complications) or relationships with other developmental variables (e.g. childs temperament and its expressions, problems in social and emotional adaptation).
Návaznosti
LN00A023, projekt VaV |
|