D 2004

Frazeologizmy v masmédiích

MALÁ, Jiřina

Základní údaje

Originální název

Frazeologizmy v masmédiích

Název anglicky

Phrasemes in the mass media

Autoři

MALÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant)

Vydání

Banská Bystrica, Súčasná jazyková komunikácia v interdisciplinárných súvislostiach. 5. medzinárodná konferencia o komunikácii, od s. 311-317, 7 s. 2004

Nakladatel

Univerzita Mateja Béla

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/04:00012114

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-8055-979-1

Klíčová slova anglicky

phrasemes; mass media; linguistics; text linguistics
Změněno: 31. 5. 2005 14:22, Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá vybranými aspekty z oblasti frazeologizmů v současném jazyce masmédií. Na vybraných příkladech jsou demonstrovány charakteristické rysy jejich užití v jednotlivých textových typech v rámci příslušné oblasti.

Anglicky

The article deals with selected aspects of the use of phrasemes in the contemporary mass media. The most characteristic features and specialties are exemplified on the typical text types of the mentioned sphere.

Návaznosti

GA405/02/0349, projekt VaV
Název: Kontrastivní studium věcných textů
Investor: Grantová agentura ČR, Kontrastivní studium věcných textů