2005
Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
RAMBOUSEK, Jiří, Tamara VÁŇOVÁ a Daniel MIKŠÍKZákladní údaje
Originální název
Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Název česky
Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Název anglicky
On the conception of e-learning in the academic environment
Autoři
RAMBOUSEK, Jiří (203 Česká republika, garant), Tamara VÁŇOVÁ (203 Česká republika) a Daniel MIKŠÍK (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník 2. ročníku konference o elektornické podpoře výuky SCO 2005, od s. 237-242, 6 s. 2005
Nakladatel
Masarykova univerzita v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00030988
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-210-3699-0
Klíčová slova anglicky
e-learning; virtual learning environment; university education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 21. 6. 2007 19:10, Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D.
V originále
Článek se věnuje některým specifickým problémům e-learningu ve vysokém školství. Mimo jiné si všímá nutnosti získat pro přípravu a provoz e-kurzů vyučující s nejvyšší akademickou kvalifikací a zmiňuje význam institucionální podpory. Zdůrazňuje otevený charakter univerzitního studia, jenž by se měl odrážet také v otevřené povaze kurzů, či spíše virtuálního výukového prostředí. Kurzy by neměly poskytovat omezený předepsaný studijní materiál, nýbrž otevřený prostor s přístupem k širším znalostem a souvislostem dané problematiky. To vyžaduje, aby součástí tohoto prostředí byly vedle kurzů také elektronické katalogy, knihovny a dokumentové servery.
Anglicky
The paper discusses some specific problems of e-learning in the context of higher education. It discusses, among other issues, the inclusion of highly qualified teachers in the process of creating courses and e-tutoring, and the need for intitutional support. The open nature of university education is stressed. This nature should be reflected in a virtual learning environment that offers access not to a limited scope of prescribed study material but rather to an open space of knowledge in the field. E-courses should therefore be, among other features, closely connected to electronic resources such as catalogues, e-libraries and document servers.