D 2005

A model of the logical structure of the educational process

ŠIMONÍK, Oldřich a Jana ŠKRABÁNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

A model of the logical structure of the educational process

Název česky

Model logické struktury edukačního procesu

Název anglicky

A model of the logical structure of the educational process

Autoři

ŠIMONÍK, Oldřich (203 Česká republika, garant) a Jana ŠKRABÁNKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Bratislava, Modern science and textbook creation. Brochure of conference. od s. 52-60, 8 s. 2005

Nakladatel

Development & Research Centre of Didactic Institute

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00013473

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-85456-12-5

Klíčová slova anglicky

educational process; structure; endogenic aspect; exogenic aspect
Změněno: 17. 3. 2010 21:22, prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.

Anotace

V originále

Educational process as a complex of factors and inter-reacting components, which in a synthesis form the overall educational situation. Its core and specificity are based on the system of developing interactive relations of endogenic and exogenic factors, which respects certain norms and at the same time creates permanent changes of all aspects of the educational process.

Anglicky

Educational process as a complex of factors and inter-reacting components, which in a synthesis form the overall educational situation. Its core and specificity are based on the system of developing interactive relations of endogenic and exogenic factors, which respects certain norms and at the same time creates permanent changes of all aspects of the educational process.

Návaznosti

GA406/03/1349, projekt VaV
Název: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Grantová agentura ČR, Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole