D 2005

Posílení autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia

BRYCHOVÁ, Alice

Základní údaje

Originální název

Posílení autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia

Název anglicky

Autonomous Learning by means of Self-Evaluation based on Criteria of the European Language Portfolio

Autoři

BRYCHOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". od s. 50-56, 7 s. 2005

Nakladatel

Pedagogická fakulta MU v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00030996

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-3697-4

Klíčová slova česky

autoevaluace; výuka cizích jazyků; autonomie ve výuce; evropské jazykové portfolio

Klíčová slova anglicky

self-evaluation; foreign language teaching; learner autonomy; language portfolio

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2009 08:38, PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá tématem, jak posílit a podpořit autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia. Tato kritéria jsou v českých podmínkách novým prvkem, stejně jako řízené sebehodnocení cizojazyčné kompetence. Pro budoucí učitele cizího jazyka se rozvoj schopnosti reflexe jeví jako jedna z důležitých komponent učitelské kompetence.

Anglicky

The contribution deals with how to strengthen and promote autonomous learning through self-evaluation by the criteria of the European Language Portfolio. These criteria are in terms of Czech new element, as well as self-controlled foreign language competence. For future teachers to develop foreign language skills appear to be a reflection of the important components of teacher competence.