2005
Posílení autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia
BRYCHOVÁ, AliceZákladní údaje
Originální název
Posílení autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia
Název anglicky
Autonomous Learning by means of Self-Evaluation based on Criteria of the European Language Portfolio
Autoři
BRYCHOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". od s. 50-56, 7 s. 2005
Nakladatel
Pedagogická fakulta MU v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00030996
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-3697-4
Klíčová slova česky
autoevaluace; výuka cizích jazyků; autonomie ve výuce; evropské jazykové portfolio
Klíčová slova anglicky
self-evaluation; foreign language teaching; learner autonomy; language portfolio
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2009 08:38, PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá tématem, jak posílit a podpořit autonomního učení pomocí sebehodnocení prostřednictvím kritérií Evropského jazykového portfolia. Tato kritéria jsou v českých podmínkách novým prvkem, stejně jako řízené sebehodnocení cizojazyčné kompetence. Pro budoucí učitele cizího jazyka se rozvoj schopnosti reflexe jeví jako jedna z důležitých komponent učitelské kompetence.
Anglicky
The contribution deals with how to strengthen and promote autonomous learning through self-evaluation by the criteria of the European Language Portfolio. These criteria are in terms of Czech new element, as well as self-controlled foreign language competence. For future teachers to develop foreign language skills appear to be a reflection of the important components of teacher competence.