D 2004

Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně

ČECH, Tomáš a Lenka GULOVÁ

Základní údaje

Originální název

Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně

Název česky

Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně

Autoři

ČECH, Tomáš a Lenka GULOVÁ

Vydání

Banská Bystrica, Rómske etnikum - jeho špecifiká a vzdelávanie, od s. 33-39, 7 s. 2004

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-8083-024-X

Klíčová slova anglicky

Roman minority; roman children; school; education; integration; roman assistant
Změněno: 18. 7. 2005 13:21, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

V originále

Integrace a úspěch výchovy a vzdělávání romských dětí v českých školách závisí na mnoha okolnostech. Důležitou roli ve školách s vyšším počtem romských dětí hraje zřízení funkce romského asistenta jako prostředníka v komunikaci mezi dítětem, školou a rodiči. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost a přináší rovněž informace a poznatky ze vzdělávání romských pedagogických asistentů na Pedagogické fakultě MU v Brně.

Česky

Integrace a úspěch výchovy a vzdělávání romských dětí v českých školách závisí na mnoha okolnostech. Důležitou roli ve školách s vyšším počtem romských dětí hraje zřízení funkce romského asistenta jako prostředníka v komunikaci mezi dítětem, školou a rodiči. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost a přináší rovněž informace a poznatky ze vzdělávání romských pedagogických asistentů na Pedagogické fakultě MU v Brně.