2004
Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně
ČECH, Tomáš a Lenka GULOVÁZákladní údaje
Originální název
Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně
Název česky
Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně
Autoři
ČECH, Tomáš a Lenka GULOVÁ
Vydání
Banská Bystrica, Rómske etnikum - jeho špecifiká a vzdelávanie, od s. 33-39, 7 s. 2004
Nakladatel
Univerzita Mateja Bela
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-8083-024-X
Klíčová slova anglicky
Roman minority; roman children; school; education; integration; roman assistant
Změněno: 18. 7. 2005 13:21, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Integrace a úspěch výchovy a vzdělávání romských dětí v českých školách závisí na mnoha okolnostech. Důležitou roli ve školách s vyšším počtem romských dětí hraje zřízení funkce romského asistenta jako prostředníka v komunikaci mezi dítětem, školou a rodiči. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost a přináší rovněž informace a poznatky ze vzdělávání romských pedagogických asistentů na Pedagogické fakultě MU v Brně.
Česky
Integrace a úspěch výchovy a vzdělávání romských dětí v českých školách závisí na mnoha okolnostech. Důležitou roli ve školách s vyšším počtem romských dětí hraje zřízení funkce romského asistenta jako prostředníka v komunikaci mezi dítětem, školou a rodiči. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost a přináší rovněž informace a poznatky ze vzdělávání romských pedagogických asistentů na Pedagogické fakultě MU v Brně.