HLOUŠKOVÁ, Lenka. Otevřenost školy vůči okolí a její podpora (Openness of the school towards its environment and its behalf). In Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov. Bratislava, Modra: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky Bratislava, 2005, p. 69-74. ISBN 80-969146-2-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Otevřenost školy vůči okolí a její podpora
Name (in English) Openness of the school towards its environment and its behalf
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Bratislava, Modra, Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov, p. 69-74, 6 pp. 2005.
Publisher Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00012552
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-969146-2-6
Keywords in English open of the school; social relation of the school and the community; support of the opening school; contents analysis; grounded theory;
Tags contents analysis, grounded theory, open of the school
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Changed: 19/6/2008 15:37.
Abstract
Vztahy školy a okolí jsou nejen palčinou otázkou z hlediska začlenění školy do svého okolí, ale vystupují do popředí i jako jedna z dimenzí kvality života školy. Otevřenost školy se ukazuje jako jeden z předpokladů dobrých vztahů školy a okolí. Příspěvek se týká dvou dílčích otázek ve vztahu k otevřenosti školy. První otázka se týká toho, jak lze podporovat otevřenost školy vůči okolí. Odpovědi přináší metoda obsahové analýzy volných odpovědí ředitelů základních škol. Druhá otázka vztažená k otevřenosti školy se věnuje tomu, jak podporovaná otevřenost přispívá k sociálním vztahům školy a okolí. Odpověď lze nalézt v podobě zakotvené teorie.
Abstract (in English)
This article is on openness of the school towards its environment.
Links
GA406/01/1078, research and development projectName: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, The Culture of Czech School and Strategies for its Development
PrintDisplayed: 24/5/2024 09:41