D 2005

Otevřenost školy vůči okolí a její podpora

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Otevřenost školy vůči okolí a její podpora

Název anglicky

Openness of the school towards its environment and its behalf

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Bratislava, Modra, Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov, od s. 69-74, 6 s. 2005

Nakladatel

Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00012552

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-969146-2-6

Klíčová slova anglicky

open of the school; social relation of the school and the community; support of the opening school; contents analysis; grounded theory;
Změněno: 19. 6. 2008 15:37, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Vztahy školy a okolí jsou nejen palčinou otázkou z hlediska začlenění školy do svého okolí, ale vystupují do popředí i jako jedna z dimenzí kvality života školy. Otevřenost školy se ukazuje jako jeden z předpokladů dobrých vztahů školy a okolí. Příspěvek se týká dvou dílčích otázek ve vztahu k otevřenosti školy. První otázka se týká toho, jak lze podporovat otevřenost školy vůči okolí. Odpovědi přináší metoda obsahové analýzy volných odpovědí ředitelů základních škol. Druhá otázka vztažená k otevřenosti školy se věnuje tomu, jak podporovaná otevřenost přispívá k sociálním vztahům školy a okolí. Odpověď lze nalézt v podobě zakotvené teorie.

Anglicky

This article is on openness of the school towards its environment.

Návaznosti

GA406/01/1078, projekt VaV
Název: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Grantová agentura ČR, Kultura české školy a strategie jejího rozvoje