2005
Muzejní pedagogika - ke genezi a trendům
JŮVA, VladimírZákladní údaje
Originální název
Muzejní pedagogika - ke genezi a trendům
Název anglicky
Museum Education - Origins and Trends
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)
Vydání
Pedagogická revue, Bratislava, Štátny pedagogický ústav, 2005, 1335-1982
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/05:00031045
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky
education; museum; museum education;
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2007 14:21, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
Příspěvek přibližuje počátky muzejní pedagogiky v rámci teoretických reflexí edukační funkce muzea od 16. století. Dále se zabývá konstituováním muzejní pedagogiky jako moderní vědy, jež spadá do poslední třetiny minulého století a souvisí se systematickým výzkumem, s publikováním teoretických muzejně pedagogických textů a s oborovým zakotvením ve vědeckých ústavech a v terciárním vzdělávání. Závěr příspěvku charakterizuje aktuální trendy a koncepce muzejní pedagogiky, jež jsou především determinovány pedagogickými, muzeologickými, psychologickými a komunikačními teoretickými východisky.
Anglicky
The paper describes origins, development and current trends of museum education. This field is defined as theory and practice of education in museums. The first theoretical reflection of museum education traces back in the 16th century. A brief account of modern museum education is provided, which have been blossoming since the last third of the previous century. It was manifested by systematic research, publishing theoretical texts, and work in institutions and in tertiary education. The final part of the paper describes the current state of museum education.