J 2005

Muzejní pedagogika - ke genezi a trendům

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Muzejní pedagogika - ke genezi a trendům

Název anglicky

Museum Education - Origins and Trends

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)

Vydání

Pedagogická revue, Bratislava, Štátny pedagogický ústav, 2005, 1335-1982

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/05:00031045

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova anglicky

education; museum; museum education;

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 2. 2007 14:21, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek přibližuje počátky muzejní pedagogiky v rámci teoretických reflexí edukační funkce muzea od 16. století. Dále se zabývá konstituováním muzejní pedagogiky jako moderní vědy, jež spadá do poslední třetiny minulého století a souvisí se systematickým výzkumem, s publikováním teoretických muzejně pedagogických textů a s oborovým zakotvením ve vědeckých ústavech a v terciárním vzdělávání. Závěr příspěvku charakterizuje aktuální trendy a koncepce muzejní pedagogiky, jež jsou především determinovány pedagogickými, muzeologickými, psychologickými a komunikačními teoretickými východisky.

Anglicky

The paper describes origins, development and current trends of museum education. This field is defined as theory and practice of education in museums. The first theoretical reflection of museum education traces back in the 16th century. A brief account of modern museum education is provided, which have been blossoming since the last third of the previous century. It was manifested by systematic research, publishing theoretical texts, and work in institutions and in tertiary education. The final part of the paper describes the current state of museum education.