KOVALČÍK, Vít and Petr TOBOLA. Dynamic Bounding Volume Hierarchies for Occlusion Culling. In Virtual Environments 2005 - Eurographics / ACM SIGGRAPH Symposium Proceedings. Aalborg: Eurographics Association, 2005, p. 91-96. ISBN 3-905673-21-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dynamic Bounding Volume Hierarchies for Occlusion Culling
Name in Czech Dynamická hierarchie obalových těles pro okluzní odstřel
Authors KOVALČÍK, Vít (203 Czech Republic, guarantor) and Petr TOBOLA (203 Czech Republic).
Edition Aalborg, Virtual Environments 2005 - Eurographics / ACM SIGGRAPH Symposium Proceedings, p. 91-96, 6 pp. 2005.
Publisher Eurographics Association
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Switzerland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 3-905673-21-5
Keywords in English dynamic; bounding volumes; hierarchy; occlusion culling
Tags bounding volumes, dynamic, hierarchy, occlusion culling
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D., učo 4269. Changed: 23/1/2008 08:06.
Abstract
We present an algorithm for rendering complex scenes using occlusion queries to resolve visibility. To organize objects in the scene, the algorithm uses a ternary tree which is dynamically modified according to the current view and positions of the objects in the scene. Aside from using heuristic techniques to estimate unnecessary queries, the algorithm uses several new features to estimate the set of visible objects more precisely while still retaining the conservativeness. The algorithm is suitable for both static and dynamic scenes with huge number of moving objects.
Abstract (in Czech)
Představujeme algoritmus pro zobrazování rozsáhlých scén, který používá okluzní dotazy pro řešení vidtelnosti. Pro organizaci objektů ve scéně je použit ternární strom, který se dynamicky modifikuje v závislosti na aktualním pohledu a pozicích objektů ve scéně. Kromě heuristických technik pro odhad nepotřebných dotazů, algoritmus také požívá několik nových rysů pro odhad viditelných objektů, při čemž si stále zachovává konzervativnost. Algoritmus je vhodný jak pro statické, tak pro dynamické scény s velkým množstvím pohybujících se objektů.
PrintDisplayed: 6/6/2024 13:55