2005
Prediktory syndromu vyhoření u učitelů
STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁZákladní údaje
Originální název
Prediktory syndromu vyhoření u učitelů
Název česky
Prediktory syndromu vyhoření u učitelů
Název anglicky
Burn-out syndrome predictors at teachers
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Olomouc, Vašťáková, J. (Ed.): Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník z XIII. konference ČAPV pořádané Katedrou pedagogiky s celoškolskou působností PedF UP v Olomouci a ČAPV ve dnech 13. a 14. 9. 2005. od s. 283-285, 3 s. 2005
Nakladatel
Univerzita Palackého
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00013931
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-244-1079-6
Klíčová slova anglicky
burn-out syndrome; stress; burn-out syndrome predictors; burn-out syndrome symptomes
Změněno: 26. 3. 2010 17:29, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Ve sdělení prezentujeme výsledky výzkumu zaměřeného na problematiku syndromu vyhoření u učitelů základních a středních škol. Cílem bylo zjistit, jak učitelé percipují syndrom vyhoření a co si pod ním představují. Byla zjišťována celková úroveň jejich náchylnosti ke stresu a syndromu vyhoření, míra zasažení jednotlivých oblastí osobnosti a nejvýznamnější externí faktory, které pravděpodobnost nadměrného stresu a rizika vyhoření zvyšují.
Anglicky
In this report we present the results of a study focused on the problem of burn-out syndrome at teachers of elementary and secondary schools. Our aim was to find out how the teachers perceive the burn-out syndrome and what they conceive of this concept. We explored the overall level of their stress and burn-out syndrome proneness, the degree of its impact on particular personality areas and the most important external factors increasing the probability of excessive stress and the risk of burn-out syndrome.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|