Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{577521, author = {Hajná, Věra and Portešová, Šárka}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity.}, keywords = {Self-Concept; Self-esteem; Giftedness; Double exceptionality}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-210-3717-2}, pages = {65-75}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Sebepojetí nadaných dětí a dětí "dvakrát výjimečných"}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 577521 AU - Hajná, Věra - Portešová, Šárka PY - 2005 TI - Sebepojetí nadaných dětí a dětí "dvakrát výjimečných" PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 8021037172 KW - Self-Concept KW - Self-esteem KW - Giftedness KW - Double exceptionality N2 - Zkoumání sebepojetí nadaných dětí je součástí širšího výzkumu zaměřeného na sociabilitu a emocionalitu nadaných dětí v České republice. Na výzkumu participovaly děti ve věku 7-10 let. Ke screeningu inteligence dětí ve třídách jsme využili Ravenovy barevné progresivní matrice. 37 nadaných dětí (IQ 130) a 6 dvakrát výjimečných dětí bylo srovnáváno v pěti oblastech sebepojetí a celkového sebehodnocení s 59 dětmi kontrolní skupiny (IQ 129). Použili jsme Profil vnímání sebe sama pro děti S. Harterové. Zjistili jsme, že nadané děti se lépe hodnotí v oblasti školních dovedností. V dalších oblastech jsme nezjistili žádné statisticky významné rozdíly mezi nadanými a nenadanými dětmi. Dvakrát výjimečné děti se hůře hodnotily v oblasti sociální akceptace než děti nadané. Nadané dívky se hodnotily lépe v oblastech sociální akceptace, chování a fyzického vzhledu než nadaní chlapci. Dívky z kontrolní skupiny se hodnotily lépe pouze v oblasti chování než chlapci z kontrolní skupiny. ER -
HAJNÁ, Věra a Šárka PORTEŠOVÁ. Sebepojetí nadaných dětí a dětí ''dvakrát výjimečných''. In \textit{Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity.}. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s.~65-75. ISBN~80-210-3717-2.
|