D 2005

Blended Learning: Concepts and Frameworks and Tools

PITNER, Tomáš a Jaroslav RÁČEK

Základní údaje

Originální název

Blended Learning: Concepts and Frameworks and Tools

Název česky

Smíšená výuka: Koncepty, rámce a nástroje

Autoři

PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Jaroslav RÁČEK (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Ostrava, Information and Communication Technology in Education, od s. 189-192, 4 s. 2005

Nakladatel

University of Ostrava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

80-7368-081-5

Klíčová slova anglicky

blended learning; Web Services; CEWebS; REST; Natural Language Processing; Semantic Web

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2008 21:43, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.

Anotace

V originále

Blended Learning (also known as Hybrid Learning) has currently attracted strong attention specifically at universities. However, Blended Learning because of its dynamic and open nature poses specific requirements on the supporting tools. Tools built on Service-oriented Architectures, if constructed properly, fulfill these requirements best. Based on Web Services, the CEWebS system is being developed at the University of Vienna, Faculty of Informatics. It can provide the students several non-standard services like support for on-line team building, peer-to-peer evaluation of students projects, and other collaborative tools. In the frame of the international cooperation with University of Vienna, the CEWebS framework has already been tested and will be deployed also at Masaryk University, Faculty of Informatics in Brno. It will help to unify the runtime environment for many services that are currently planned, such as several Natural Language Processing or Semantic Web tools, while preserving the freedom of choose of development platform because of web services interoperability.

Česky

Příspěvek popisuje koncepci a nasazení systémů elektronické podpory pro smíšenou výuku (blended learning) se zaměřením na systémy založené na službách.