2005
Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století
Název anglicky
Ecological dimension of education in the school of 21th century
Autoři
HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 158 s. 2005
Nakladatel
PdF MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00013980
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-3750-4
Klíčová slova česky
ekologická (environmentální) výchova; polarity a komplementarity; didaktická dimenze; výchova pro (trvale) udržitelný rozvoj; ekopedagogická kompetence; hodnotová kompetence; standard.
Klíčová slova anglicky
environmental education; polarity and complementarity; didactical dimension; education towards the permanent and sustainable development; eco-pedagogical competency; value competency; standard.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2013 14:18, Mgr. Monika Foltánová
V originále
Autorka nejdříve sleduje proměny vztahu člověka k přírodě a životnímu prostředí a na základě této analýzy koncipuje nové pojetí ekologické výchovy. Analyzuje koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově a zabývá se její didaktickou dimenzí. Toto, výzkumem podložené, moderní pojetí ekologické výchovy tvoří teoreticko-metodologický rámec pro úvahy a návrhy směřující do přípravy budoucích učitelů v oblasti ekologické výchovy. Autorka vymezuje a zdůvodňuje klíčové kompetence učitele pro realizaci ekologické výchovy. Těchto kompetencí si všímá v širším kontextu přípravy učitelů. Tato část práce vyúsťuje ve vymezení standardu pregraduálního vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy, v němž významné místo zaujímají již zmíněné kompetence.
Anglicky
Upon analysis of changes in attitude towards nature and the living environment, the author conceives new approaches in environmental education. She analyses conceptual polarity and complementarity in environmental education and dwells upon its didactical dimension. Based on the research, modern concept of environmental education creates a theoretical and methodological framework of ideas and suggestions for teacher training in this area. The author defines and justifies key teacher competencies in the implementation of environmental education. The competencies are examined within the context of the teacher training process. This part of the dissertation results in the defining standards for pre-graduate teacher training for primary school, in which the said competencies play an important role.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|