HORKÁ, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: PdF MU, 2005, 158 s. ISBN 80-210-3750-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století
Název anglicky Ecological dimension of education in the school of 21th century
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, 158 s. 2005.
Nakladatel PdF MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00013980
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-210-3750-4
Klíčová slova česky ekologická (environmentální) výchova; polarity a komplementarity; didaktická dimenze; výchova pro (trvale) udržitelný rozvoj; ekopedagogická kompetence; hodnotová kompetence; standard.
Klíčová slova anglicky environmental education; polarity and complementarity; didactical dimension; education towards the permanent and sustainable development; eco-pedagogical competency; value competency; standard.
Štítky eco-pedagogical competency, eco-social competency, environmental education, value competency
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Monika Foltánová, učo 55307. Změněno: 17. 6. 2013 14:18.
Anotace
Autorka nejdříve sleduje proměny vztahu člověka k přírodě a životnímu prostředí a na základě této analýzy koncipuje nové pojetí ekologické výchovy. Analyzuje koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově a zabývá se její didaktickou dimenzí. Toto, výzkumem podložené, moderní pojetí ekologické výchovy tvoří teoreticko-metodologický rámec pro úvahy a návrhy směřující do přípravy budoucích učitelů v oblasti ekologické výchovy. Autorka vymezuje a zdůvodňuje klíčové kompetence učitele pro realizaci ekologické výchovy. Těchto kompetencí si všímá v širším kontextu přípravy učitelů. Tato část práce vyúsťuje ve vymezení standardu pregraduálního vzdělávání učitelů 1. stupně základní školy, v němž významné místo zaujímají již zmíněné kompetence.
Anotace anglicky
Upon analysis of changes in attitude towards nature and the living environment, the author conceives new approaches in environmental education. She analyses conceptual polarity and complementarity in environmental education and dwells upon its didactical dimension. Based on the research, modern concept of environmental education creates a theoretical and methodological framework of ideas and suggestions for teacher training in this area. The author defines and justifies key teacher competencies in the implementation of environmental education. The competencies are examined within the context of the teacher training process. This part of the dissertation results in the defining standards for pre-graduate teacher training for primary school, in which the said competencies play an important role.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 13:44