Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{582882, author = {Šindler, Jakub}, address = {Brno}, booktitle = {Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jií Dalajka)}, keywords = {Experiential pedagogy; Psychotherapy; Adventure therapy; Personal growth; Therapeutically efficacious factors; Qualitative research}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-210-3804-7}, pages = {259-269}, publisher = {FSS MU}, title = {Zážitková pedagogika jako jedna z možných cest příznivého rozvoje člověka}, url = {http://www.centrum.fss.muni.cz/info/download.php}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 582882 AU - Šindler, Jakub PY - 2005 TI - Zážitková pedagogika jako jedna z možných cest příznivého rozvoje člověka PB - FSS MU CY - Brno SN - 8021038047 KW - Experiential pedagogy KW - Psychotherapy KW - Adventure therapy KW - Personal growth KW - Therapeutically efficacious factors KW - Qualitative research UR - http://www.centrum.fss.muni.cz/info/download.php N2 - Článek představuje zážitkovou pedagogiku a její potenciál k příznivému ovlivnění osobnostního růstu (cíle rekreační, edukační, osobnostně rozvojové a terapeutické). Pozornost je zaměřena na rozhraní osobnostně rozvojové - terapeutické formou hledání shod i rozdílností zážitkové pedagogiky a psychoterapie co do: indikovaných cílových skupin, cílů působení, využitých metod působení a účinných faktorů obou oborů. Prezentuji též výsledky kvalitativní sondy srovnávající výpovědi absolventů intenzivního 10denního zážitkově pedagogického kurzu s výpověďmi lidí z 5ti letého sebezkušenostního terapeutického výcviku. Shody i rozdíly osobitě, ale výstižně shrnuje jeden z respondentů, který prošel oběma srovnávanými programy: "výcvik se mi zdá jingový a kurz jangový. Jsou to dvě stejné věci, jen odlišné polarity. Jangový znamená akční, rychlý. Tam se člověk dostane rychle k cíli. Výcvik není tak akční. Ty procesy jsou pomalejší, schovanější. A zase mohou být hlubší. Je to i ošetřené, že se k tomu člověk může i vracet, co neobjevíš jeden rok, tak na to máš druhý, nebo i čtvrtý rok. To na kurzu nemůžeš. Stejné je to v tom, že všechno je seberozvoj." ER -
ŠINDLER, Jakub. Zážitková pedagogika jako jedna z možných cest příznivého rozvoje člověka. In \textit{Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jií Dalajka)}. Brno: FSS MU, 2005, s.~259-269. ISBN~80-210-3804-7.
|