HAVEL, Jiří. Jak dnes učíme didaktiku prvopočátečního čtení a psaní (How today teaching didactics nuclear reading and writing). In Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. první. České Budějovice: Katedra pedagogiky a psychologie PdF JU, 2005, p. 176-178. ISBN 80-7040-789-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak dnes učíme didaktiku prvopočátečního čtení a psaní
Name in Czech Jak dnes učíme didaktiku prvopočátečního čtení a psaní
Name (in English) How today teaching didactics nuclear reading and writing
Authors HAVEL, Jiří.
Edition první. České Budějovice, Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, p. 176-178, 3 pp. 2005.
Publisher Katedra pedagogiky a psychologie PdF JU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7040-789-1
Keywords in English teaching prime school; didactics nuclear reading and writing; reading literacy
Tags reading literacy, teaching prime school
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 18/10/2005 13:37.
Abstract
Příspěvek představuje koncepci přípravy studentů na výuku elementárního čtení a psaní v podmínkách současné primární školy. Shrnuje inovace ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy na PdF MU v Brně v pojetí tradiční disciplíny Didaktika prvopočátečního čtení a psaní v tomto studiu. Jednou z výrazných změn je zařazení nové studijní disciplíny Rozvíjení čtenářské gramotnosti.
Abstract (in English)
Benefit with design extra vires efficient connection new educational object Evolution Initial Literacy and conventional discipline Didactics Nuclear Reading and Writing in studies teaching prime school on Faculty of Education of Masaryk University. They are here inducted data and fundamental topics discipline.
PrintDisplayed: 24/5/2024 21:24