D 2005

Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders

STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ

Základní údaje

Originální název

Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders

Název česky

Sebepojetí školní úspěšnosti dětí se specifickými poruchami učení

Autoři

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E. (Ed.): School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl), od s. 897-917, 21 s. 2005

Nakladatel

Paido; Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00014040

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7315-119-5

UT WoS

000264731000051

Klíčová slova česky

sebepojetí školní úspěšnosti, školní prospěch, specifické poruchy učení

Klíčová slova anglicky

self-perception of school successfulness; school results; specific learning disorders

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 18:34, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents the results of the pieces of research focused on the examination and comparison of self-perception of school successfulness among children with a diagnosed specific learning disorder attending a specialised class and children without such disorder attending a regular primary school class, with respect to examining the differences between boys and girls. Furthermore, school results in selected subjects were also examined. The paper also analyses the relation between self-perception of school successfulness and school results of pupils in both groups. Furthermore, it has also been examined what status dyslectic children have in the school group and how they are perceived by their teachers.

Česky

Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumů zaměřené na prozkoumání a srovnání úrovně sebepojetí školní úspěšnosti u dětí s diagnostikovanou specifickou poruchou učení navštěvujících specializovanou třídu a dětí bez této poruchy navštěvujících běžnou třídu základní školy, a to s ohledem i na prozkoumání rozdílů mezi chlapci a dívkami. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů. Dále byl analyzován vztah mezi sebepojetím školní úspěšnosti a školním prospěchem žáků v obou sledovaných skupinách. Také bylo zkoumáno, jaké je postavení dyslektických dětí v třídním kolektivu a jak je percipují jejich učitelé.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století