2005
Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders
STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁZákladní údaje
Originální název
Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders
Název česky
Sebepojetí školní úspěšnosti dětí se specifickými poruchami učení
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Řehulka, E. (Ed.): School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl), od s. 897-917, 21 s. 2005
Nakladatel
Paido; Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00014040
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7315-119-5
UT WoS
000264731000051
Klíčová slova česky
sebepojetí školní úspěšnosti, školní prospěch, specifické poruchy učení
Klíčová slova anglicky
self-perception of school successfulness; school results; specific learning disorders
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 18:34, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
The paper presents the results of the pieces of research focused on the examination and comparison of self-perception of school successfulness among children with a diagnosed specific learning disorder attending a specialised class and children without such disorder attending a regular primary school class, with respect to examining the differences between boys and girls. Furthermore, school results in selected subjects were also examined. The paper also analyses the relation between self-perception of school successfulness and school results of pupils in both groups. Furthermore, it has also been examined what status dyslectic children have in the school group and how they are perceived by their teachers.
Česky
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumů zaměřené na prozkoumání a srovnání úrovně sebepojetí školní úspěšnosti u dětí s diagnostikovanou specifickou poruchou učení navštěvujících specializovanou třídu a dětí bez této poruchy navštěvujících běžnou třídu základní školy, a to s ohledem i na prozkoumání rozdílů mezi chlapci a dívkami. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů. Dále byl analyzován vztah mezi sebepojetím školní úspěšnosti a školním prospěchem žáků v obou sledovaných skupinách. Také bylo zkoumáno, jaké je postavení dyslektických dětí v třídním kolektivu a jak je percipují jejich učitelé.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
| ||
MSM0021622421, záměr |
|