STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ. Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders. In Řehulka, E. (Ed.): School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl). 1. vyd. Brno: Paido; Masarykova univerzita, 2005, s. 897-917. ISBN 978-80-7315-119-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Self-Perception of School Successfulness among Children with Specific Learning Disorders
Název česky Sebepojetí školní úspěšnosti dětí se specifickými poruchami učení
Autoři STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant) a Ivana POLEDŇOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (Ed.): School and Health 21 (1) - Volume 2 (Škola a zdraví 21 (1) - 2. díl), od s. 897-917, 21 s. 2005.
Nakladatel Paido; Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/05:00014040
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7315-119-5
UT WoS 000264731000051
Klíčová slova česky sebepojetí školní úspěšnosti, školní prospěch, specifické poruchy učení
Klíčová slova anglicky self-perception of school successfulness; school results; specific learning disorders
Štítky school results, self-perception of school successfulness, specific learning disorders
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 26. 3. 2010 18:34.
Anotace
The paper presents the results of the pieces of research focused on the examination and comparison of self-perception of school successfulness among children with a diagnosed specific learning disorder attending a specialised class and children without such disorder attending a regular primary school class, with respect to examining the differences between boys and girls. Furthermore, school results in selected subjects were also examined. The paper also analyses the relation between self-perception of school successfulness and school results of pupils in both groups. Furthermore, it has also been examined what status dyslectic children have in the school group and how they are perceived by their teachers.
Anotace česky
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumů zaměřené na prozkoumání a srovnání úrovně sebepojetí školní úspěšnosti u dětí s diagnostikovanou specifickou poruchou učení navštěvujících specializovanou třídu a dětí bez této poruchy navštěvujících běžnou třídu základní školy, a to s ohledem i na prozkoumání rozdílů mezi chlapci a dívkami. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů. Dále byl analyzován vztah mezi sebepojetím školní úspěšnosti a školním prospěchem žáků v obou sledovaných skupinách. Také bylo zkoumáno, jaké je postavení dyslektických dětí v třídním kolektivu a jak je percipují jejich učitelé.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 12. 9. 2024 19:33