LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura českých výrobních firem: vztah mezi organizačními hodnotami, normami a chováním organizace. (Organizational culture of Czech manufacturing companies: the relationship between organizational values, norms and behavior). Manažment v teórii a praxi - on-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente. 2005, vol. 1, No 2, p. 4 - 12. ISSN 1336-7137.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizační kultura českých výrobních firem: vztah mezi organizačními hodnotami, normami a chováním organizace.
Name in Czech Organizační kultura českých výrobních firem: vztah mezi organizačními hodnotami, normami a chováním organizace.
Name (in English) Organizational culture of Czech manufacturing companies: the relationship between organizational values, norms and behavior
Authors LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Manažment v teórii a praxi - on-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente. 2005, 1336-7137.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/05:00019900
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords in English organizational culture; organizational values; organizational norms; organizational behavior
Tags organizational behavior, organizational culture, organizational norms, organizational values
Changed by Changed by: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Changed: 16/6/2009 09:35.
Abstract
Článek prezentuje výsledky výzkumné studie, jejímž cílem bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot, norem a na úrovni chování. Obsahové složky organizační kultury na uvedených úrovních analýzy byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem. Výsledky výzkumu dokumentují řadu souvislostí mezi hodnotami, normami a strategickými aspekty chování českých firem a naznačují kulturní příčiny problémů těch firem, které usilují o přežití.
Abstract (in English)
The paper presents the results of a research study aimed on the relationship between parts of organization culture of czech production firms.
Links
GA402/02/0114, research and development projectName: Organizační kultura českých firem
Investor: Czech Science Foundation, Organizational Culture of Czech Firms
PrintDisplayed: 30/5/2024 19:45