2005
Některé problémy pedagogických pracovníků mateřských škol ve vztahu k multikulturnímu vzdělávání.
OSECKÁ, Terezie, Veronika BALŠTÍKOVÁ a Milan PILÁTZákladní údaje
Originální název
Některé problémy pedagogických pracovníků mateřských škol ve vztahu k multikulturnímu vzdělávání.
Název anglicky
Some problems of grand schoolteachers related to multicultural education.
Autoři
OSECKÁ, Terezie (203 Česká republika, garant), Veronika BALŠTÍKOVÁ (203 Česká republika) a Milan PILÁT (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka), od s. 469 - 479, 10 s. 2005
Nakladatel
FSS
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/05:00014048
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-210-3804-7
Klíčová slova anglicky
multicultural education; grand school; education; bias
Štítky
Změněno: 6. 1. 2006 13:17, Mgr. Terezie Pilátová Osecká, PhD
V originále
Příspěvek shrnuje výsledky výzkumné sondy, která si klade z cíl identifikovat základní problémy, týkající se vztahu učitelek v mateřských školách (dále jen MŠ) k romským dětem a rodinám - na straně jedné a na straně druhé popsat problémy, se kterými se setkávají romští rodiče, jejichž děti jsou předškolního věku a buď navštěvují nebo nenavštěvují MŠ. Příspěvek zhrnuje poznatky získané z dotazníku určeného pedagogickým pracovnicím v mateřských školách a zjištění z rozhovorů s rodiči. Na základě získaných informací navrhujeme postupy, jak získávat zájem romských rodin o předškolní vzdělávání, a také postupy na přípravu vybraných mateřských škol a jejich pedagogických pracovníků na multikulturní výchovu.
Anglicky
Some problems of grand schoolteachers related to multicultural education.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|