A 2005

Školní úspěšnost žáků ZVŠ zařazených v programu step by step.

OSECKÁ, Terezie, Milan PILÁT, Milena VAŇUROVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Veronika BALAŠTÍKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Školní úspěšnost žáků ZVŠ zařazených v programu step by step.

Název anglicky

Step by step

Autoři

OSECKÁ, Terezie (203 Česká republika, garant), Milan PILÁT (203 Česká republika), Milena VAŇUROVÁ (203 Česká republika), Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika) a Veronika BALAŠTÍKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

2005

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00014049

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

school; education;

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2010 17:15, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek shrnuje výsledky a doporučení třetího roku dílčího šetření programu Step by Step Romská iniciativa. Hlavním cílem šetření bylo zjistit do jaké míry mohou děti ze zvláštních škol zařazené do projektu Reintegrace romských žáků do základního proudu vzdělávání zvládat učivo požadované podle standardů základního vzdělávání. Výzkum byl koncipován především jako evaluační, srovnává tedy výsledky dětí základních a zvláštních škol vzhledem k dosažené úrovni znalostí v rámci učebních osnov. Dalším cílem je pak přispět k posouzení vzdělávacího program Začít spolu, který je aplikován na zvláštních školách zařazených do projektu Reintegrace romských žáků do základního proudu vzdělávání. Z výsledků šetření vyplývá, že osnovy zvláštní školy nekorespondují s potřebami některých dětí. Doporučujeme zrevidovat standardy pro zvláštní vzdělávání a přizpůsobit je individuálním potřebám dětí a dostatečně tak rozvíjet jejich potenciál.

Anglicky

The contribution completes the result of 3 yer research of the programme Step by Step Romany initiation.