2005
Školní úspěšnost žáků ZVŠ zařazených v programu step by step.
OSECKÁ, Terezie, Milan PILÁT, Milena VAŇUROVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Veronika BALAŠTÍKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Školní úspěšnost žáků ZVŠ zařazených v programu step by step.
Název anglicky
Step by step
Autoři
OSECKÁ, Terezie (203 Česká republika, garant), Milan PILÁT (203 Česká republika), Milena VAŇUROVÁ (203 Česká republika), Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika) a Veronika BALAŠTÍKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
2005
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00014049
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
school; education;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2010 17:15, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
V originále
Příspěvek shrnuje výsledky a doporučení třetího roku dílčího šetření programu Step by Step Romská iniciativa. Hlavním cílem šetření bylo zjistit do jaké míry mohou děti ze zvláštních škol zařazené do projektu Reintegrace romských žáků do základního proudu vzdělávání zvládat učivo požadované podle standardů základního vzdělávání. Výzkum byl koncipován především jako evaluační, srovnává tedy výsledky dětí základních a zvláštních škol vzhledem k dosažené úrovni znalostí v rámci učebních osnov. Dalším cílem je pak přispět k posouzení vzdělávacího program Začít spolu, který je aplikován na zvláštních školách zařazených do projektu Reintegrace romských žáků do základního proudu vzdělávání. Z výsledků šetření vyplývá, že osnovy zvláštní školy nekorespondují s potřebami některých dětí. Doporučujeme zrevidovat standardy pro zvláštní vzdělávání a přizpůsobit je individuálním potřebám dětí a dostatečně tak rozvíjet jejich potenciál.
Anglicky
The contribution completes the result of 3 yer research of the programme Step by Step Romany initiation.