NĚMEC, Jiří. Včela má pilu aneb Přípravné třídy pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 85 s. Sociální pedagogika. ISBN 80-210-3727-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Včela má pilu aneb Přípravné třídy pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Název anglicky Preparation classes for children from socially handicapped background
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, 85 s. Sociální pedagogika, 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00031128
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-210-3727-X
Klíčová slova česky hermeneutika; sociálně pedagogický výzkum; asistent učitele; přípravné třídy; kvalitativní výzkum; sociálně znevýhodnění žáci
Klíčová slova anglicky hermeneutics; socio pedagogical research; teachers assistant; preparatory classes; quality research; social disadvantaged pupils
Štítky asistent pedagoga, phenomenology, preparatory classes, quality research, report of project, social disadvantaged pupils, socio-pedagogical research, Teachers assistants
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 13. 4. 2010 17:01.
Anotace
Publikace je výstupem řady výzkumných sond, které jsme realizovali na Katedře sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU. Prostřednictvím třech výzkumných modulů (kvalitativních i kvantitativních) se můžeme seznámit s problémy dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a specifiky jejich edukace v přípravných třídách. První kvalitativně orientovaný modul nás zavádí do prostředí samotných přípravných tříd prostřednictvím analýzy výpovědí účastníků ohniskových skupin (učitelek přípravných tříd v Jihomoravském kraji) se můžeme seznámit se školními problémy žáků a z nich vyplývajících žádoucích kompetencí učitelů a rodičů. Kvalitativní výzkumné paradigma nám umožňuje identifikovat typické vzdělávací a výchovné problémy žáků přípravných tříd, ale také je popsat, pochopit a vysvětlit. Prostřednictvím stejných metodologických postupů realizátoři výzkumné studie nahlížejí do prostředí romských rodin.
Anotace anglicky
The book represents the result of several research probes that were realised by the Department of Social Pedagogy of the Faculty of Education, MU. We used three research models (qualitative and quantitative) that allowed us to present the problems of the children from the socially handicapped background and the distinctive features of their education in the preparatory classes. The first research module based on the qualitative research introduces us into the atmosphere of the preparatory classes. We analysed the interviews of the focus group members (teachers of the preparatory classes in the South Moravian region) an thus we can learn about the school troubles of the pupils and we can then articulate needed competences of teachers and parents. Qualitative research paradigm allows us not only to identify typical educational problems of the pupils in the preparatory classes but also describe them, understand them and explain them. Using the same methodological steps the researchers evaluate the Romany families backgrounds.
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 20:44