D 2005

Etika jako součást managementu podniku

PALATOVÁ, Dagmar a Eva TOMÁŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Etika jako součást managementu podniku

Název anglicky

Ethics Like a Part Of Management

Autoři

PALATOVÁ, Dagmar a Eva TOMÁŠKOVÁ

Vydání

1. vyd. Košické Hámre, Nové trendy v podnikovom manažmente, od s. 210-216, 7 s. 2005

Nakladatel

Royal Unicorn, s.r.o., Muškátová 30, 040 11 Košice

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Právnická fakulta

ISBN

80-969181-3-3

Klíčová slova anglicky

ethics; ethics code; EMAS; competitive convenience
Změněno: 2. 11. 2005 13:42, Ing. Dagmar Palatová

Anotace

V originále

Ve svém příspěvku se zaměřujeme na vztah etiky a podnikání. Definujeme pojem etika a dále věnujeme pozornost vlivu společnosti (vnějšího prostředí) na etické chování podniku. Zaměřujeme se také na působení nádnárodních korporací a jejich pozitivní i negativní vliv na podnikatelské prostředí České republiky. Stále patrnější je důležitost vytvoření vlastních etických kodexů podniků a vliv etiky na podnikovou kulturu. Z článku vyplývají upozornění na s etikou související výhody v konkurenčním postavení podniků. V závěru jsou pak shrnuty ty konkurenční výhody, jež podnikům etické chování přináší.

Anglicky

This article deals with the relation between the ethics and business. At first, the term ethics is defined; it pays heed to influence of society on ethics behavior of companies and positives and negatives of multinational corporations that operate in the Czech Republic. The article is focused on importance of formation corporate ethics codex and influence of ethics of corporate culture. Finally, business advantages are summarized, which are brought by ethic behavior.