2005
Organizational Culture of Czech Manufacturing Companies: Strategic Aspects
LUKÁŠOVÁ, RůženaZákladní údaje
Originální název
Organizational Culture of Czech Manufacturing Companies: Strategic Aspects
Název česky
Organizační kultura českých výrobních firem: strategické aspekty
Autoři
Vydání
International Journal of Knowledge, Culture and Change Management, 2005, 1447-9524
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Austrálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
organizational culture; manufacturing companies; Czech republic
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2008 23:11, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
V originále
The contribution presents the results of an empirical study of strategic aspects of organizational culture of Czech manufacturing companies. Organizational culture is analysed from the point of view of those characteristics which affect the behaviour of the company in relation to the environment and the market. The respondents were top and middle-level managers from 54 Czech companies. The analysis of the data obtained has resulted in an empirical typology which represents the typical contents of organizational culture in the analysed companies.
Česky
Příspěvek prezentuje výsledky empirického výzkumu strategických aspektů organizační kultury českých výrobních firem.