J 2005

Organizational Culture of Czech Manufacturing Companies: Strategic Aspects

LUKÁŠOVÁ, Růžena

Základní údaje

Originální název

Organizational Culture of Czech Manufacturing Companies: Strategic Aspects

Název česky

Organizační kultura českých výrobních firem: strategické aspekty

Vydání

International Journal of Knowledge, Culture and Change Management, 2005, 1447-9524

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Austrálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova anglicky

organizational culture; manufacturing companies; Czech republic

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 6. 2008 23:11, doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.

Anotace

V originále

The contribution presents the results of an empirical study of strategic aspects of organizational culture of Czech manufacturing companies. Organizational culture is analysed from the point of view of those characteristics which affect the behaviour of the company in relation to the environment and the market. The respondents were top and middle-level managers from 54 Czech companies. The analysis of the data obtained has resulted in an empirical typology which represents the typical contents of organizational culture in the analysed companies.

Česky

Příspěvek prezentuje výsledky empirického výzkumu strategických aspektů organizační kultury českých výrobních firem.