D 2005

Faktory ovlivňující osvojení mobilních služeb: mezikulturní porovnání

ČÁSTEK, Ondřej a Radoslav ŠKAPA

Základní údaje

Originální název

Faktory ovlivňující osvojení mobilních služeb: mezikulturní porovnání

Název anglicky

Factors infuencing acceptance of mobile services: intercultural comparation

Vydání

1. vyd. Brno, Vyvojové tendence podniků (Svazek II.), od s. 617-660, 44 s. 2005

Nakladatel

Masarykova univerzita v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-210-3847-0

Klíčová slova anglicky

Mobile commerce; mobile games; purchasing behavior analysis; comparation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 5. 2017 12:34, doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.

Anotace

V originále

Mobile commerce patří v současnosti k velmi populárním tématům, a to z několika důvodů. Samozřejmě tím hlavním je technologický pokrok v oblasti mobilních telekomunikací a také rozvoj nových způsobů platebního styku. Mobilní komerci můžeme definovat jako druh obchodních transakcí, které jsou realizovány alespoň z části za pomocí mobilních komunikačních prostředků jako jsou mobilní telefony, přenosné počítače (PDA). Jejich místo je typicky na začátku nebo na konci obchodní transakce. Následující výzkum směřuje právě do této oblasti a jeho cílem je vytvořit podklady pro rozsáhlejší studii, která zkoumá faktory ovlivňující hraní her na mobilních telefonech a jejich rozdíly mezi vybranými zeměmi.

Anglicky

Mobile commerce is nowadays very popular term, for several reasons. The basic one is of course the advance of technologies in the mobile telecommunications and development of new means of payments. Mobile commerce can be defined as a kind of business transactions, which are realized at least partially through mobile communications devices such as mobile phones or PDA, while they take place usually at the beginning or end of the process. The following research is targeted to this field and its goal is to create basics for more extensive studies exploring factors influencing mobile gaming and differences among chosen countries.