2005
Harmonická koexistence paradoxních způsobů chování aneb Scénování v Arkádií
GAJDOŠ, JúliusZákladní údaje
Originální název
Harmonická koexistence paradoxních způsobů chování aneb Scénování v Arkádií
Název česky
Harmonická koexistence paradoxních způsobů chování aneb Scénování v Arkádií
Název anglicky
Harmonious Coexistence of Paradoxical Modes of Behavior or Scenicity in Arkadia
Autoři
GAJDOŠ, Július (203 Česká republika, garant)
Vydání
Disk, Praha, Nakladatelství AMU, 2005, 1213-8665
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00014153
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Scénologie - scénování
Štítky
Změněno: 16. 3. 2006 14:53, Dr. Július Gajdoš, Ph.D.
V originále
Autor studie se zamýšlí nad další Stoppardovou hrou a poukazuje na scénické možnosti, které hra nabízí, pokud se režiséři na ní nebudou dívat jako na konverzačku, jak se u nás obvykle chápe. Za tímto chápaním vidí sklon k intelektualiticky spekulativním interpretacím soustřeďující se na slovo. To nejenomže nepřispívá k porozumění hry ale svádí k povrchnosti.
Anglicky
The study deals with another play by Tom Stoppard, whose scenic potential the author reveals in order to show the danger of putting this text in the category of conversation plays. He thinks that this tendency has to do with a pseudo-intelectual attitude which concentrates on the word as such, isntead of drawing attention to the image and its comprehension.
Návaznosti
LC544, projekt VaV |
|