Detailed Information on Publication Record
2005
Analýza spotřebitelského chování na příkladu mobilních her
ČÁSTEK, Ondřej and Radoslav ŠKAPABasic information
Original name
Analýza spotřebitelského chování na příkladu mobilních her
Name in Czech
Analýza spotřebitelského chování na příkladu mobilních her
Name (in English)
Analysis of consumer bahaviour - the case of mobile games
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Progresivní metody a nástroje managementu a ekonomiky podniků, 2005
Publisher
VUT Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-214-3099-0
Keywords in English
Management; desk research; leadership style
Změněno: 23/5/2017 12:35, doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
V originále
Mobilní komerci můžeme definovat jako druh obchodních transakcí, které jsou realizovány alespoň z části za pomocí mobilních komunikačních prostředků jako jsou mobilní telefony, přenosné počítače (PDA). Jejich místo je typicky na začátku nebo na konci obchodní transakce. Výzkum směřuje právě do této oblasti a jeho cílem je vytvořit podklady pro rozsáhlejší studii, která zkoumá faktory ovlivňující hraní her na mobilních telefonech a jejich rozdíly mezi vybranými zeměmi.
In English
Mobile commerce is nowadays very popular term, for several reasons. The basic one is of course the advance of technologies in the mobile telecommunications and development of new means of payments. Mobile commerce can be defined as a kind of business transactions, which are realized at least partially through mobile communications devices such as mobile phones or PDA, while they take place usually at the beginning or end of the process. The following research is targeted to this field and its goal is to create basics for more extensive studies exploring factors influencing mobile gaming and differences among chosen countries.