D 2005

Analýza spotřebitelského chování na příkladu mobilních her

ČÁSTEK, Ondřej and Radoslav ŠKAPA

Basic information

Original name

Analýza spotřebitelského chování na příkladu mobilních her

Name in Czech

Analýza spotřebitelského chování na příkladu mobilních her

Name (in English)

Analysis of consumer bahaviour - the case of mobile games

Edition

1. vyd. Brno, Progresivní metody a nástroje managementu a ekonomiky podniků, 2005

Publisher

VUT Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

80-214-3099-0

Keywords in English

Management; desk research; leadership style
Změněno: 23/5/2017 12:35, doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.

Abstract

V originále

Mobilní komerci můžeme definovat jako druh obchodních transakcí, které jsou realizovány alespoň z části za pomocí mobilních komunikačních prostředků jako jsou mobilní telefony, přenosné počítače (PDA). Jejich místo je typicky na začátku nebo na konci obchodní transakce. Výzkum směřuje právě do této oblasti a jeho cílem je vytvořit podklady pro rozsáhlejší studii, která zkoumá faktory ovlivňující hraní her na mobilních telefonech a jejich rozdíly mezi vybranými zeměmi.

In English

Mobile commerce is nowadays very popular term, for several reasons. The basic one is of course the advance of technologies in the mobile telecommunications and development of new means of payments. Mobile commerce can be defined as a kind of business transactions, which are realized at least partially through mobile communications devices such as mobile phones or PDA, while they take place usually at the beginning or end of the process. The following research is targeted to this field and its goal is to create basics for more extensive studies exploring factors influencing mobile gaming and differences among chosen countries.