2005
Ekonomika nadačních subjektů
HYÁNEK, VladimírZákladní údaje
Originální název
Ekonomika nadačních subjektů
Název anglicky
Economy of foundations
Autoři
HYÁNEK, Vladimír (203 Česká republika, garant)
Vydání
Národohospodářský obzor, 2005, ESF MU Brno, 2005, 1213-2446
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/05:00014172
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
nonprofit; foundation; economic results; effectiveness
Štítky
Změněno: 25. 11. 2005 09:44, doc. Ing. Vladimír Hyánek, Ph.D.
V originále
Ve svém článku se autor zaměřuje na tři oblasti. První z nich je filantropie jakožto podstata fungování velké části nadačních subjektů. Druhou je analýza problému kategorizace nadačních subjektů a prezentace typologie českého nadačního vytvořené Centrem pro výzkum neziskového sektoru (CVNS) , včetně její aplikace na český nadační sektor. A třetí část prezentuje některé navazující výsledky výzkumu nadačních subjektů provedeného tímto pracovištěm, které se týkají především majetku, resp. nadačního jmění. Tyto výsledky jsou ekonomicky významné a současně nabízejí otázky a podklady pro další výzkumné aktivity. Smyslem článku je tedy jednak analyzovat kořeny, ze kterých činnost moderních nadačních subjektů vyrůstá a jednak prezentovat některé dílčí závěry výzkumu, na kterém se autor podílel jako člen týmu CVNS.
Anglicky
Article delas with three main problem fields. Firstly, philantropy as a source and basis of foundations activities. Secondly, analysis ff typical groups of foundations and finally, analysis of foundations property. Author presents results of long-term research programme of the Centre of nonprofit sector research.
Návaznosti
MSM 145600001, záměr |
|