2005
Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
FRANKOVÁ, Emilie, Růžena LUKÁŠOVÁ a Iveta ŠIMBEROVÁZákladní údaje
Originální název
Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
Název česky
Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování
Název anglicky
Organizational Culture of Czech Companies: the Relationship between Organizational Values and Norms of Behaviour
Autoři
FRANKOVÁ, Emilie (203 Česká republika), Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika, garant) a Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Bratislava, Ekonomika, financie a manažment - rok 2005, od s. 191 - 198, 8 s. 2005
Nakladatel
Bratislava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/05:00019913
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
80-7259-022-7
Klíčová slova anglicky
Organizational culture; organizational values; norms of behaviour
Změněno: 2. 6. 2008 14:26, Ing. Naďa Voráčová
V originále
Článek prezentuje dílčí výsledky širšího výzkumného projektu, zaměřeného na organizační kulturu českých výrobních firem. Cílem prezentovaného dílčího zpracování výsledků bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot a na úrovni norem chování, které jsou sdíleny ve firmách. Obsahové složky byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem.
Anglicky
The paper presents a part of results of extensive research project aimed at organizational culture of Czech manufacturing companies. The objective of this study was to ascertain the relationship between content components of organizational culture identified on the level of organizational values and norms of behaviour. The research data were analysed by means of factor and correlation analysis. The survey was carried out on the sample of 74 Czech manufacturing companies, the sample consisted of 467 members of top, middle-level and low-level management.
Návaznosti
GA402/02/0114, projekt VaV |
|