D 2005

Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování

FRANKOVÁ, Emilie, Růžena LUKÁŠOVÁ a Iveta ŠIMBEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování

Název česky

Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování

Název anglicky

Organizational Culture of Czech Companies: the Relationship between Organizational Values and Norms of Behaviour

Autoři

FRANKOVÁ, Emilie (203 Česká republika), Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika, garant) a Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Bratislava, Ekonomika, financie a manažment - rok 2005, od s. 191 - 198, 8 s. 2005

Nakladatel

Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/05:00019913

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-7259-022-7

Klíčová slova anglicky

Organizational culture; organizational values; norms of behaviour
Změněno: 2. 6. 2008 14:26, Ing. Naďa Voráčová

Anotace

V originále

Článek prezentuje dílčí výsledky širšího výzkumného projektu, zaměřeného na organizační kulturu českých výrobních firem. Cílem prezentovaného dílčího zpracování výsledků bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot a na úrovni norem chování, které jsou sdíleny ve firmách. Obsahové složky byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem.

Anglicky

The paper presents a part of results of extensive research project aimed at organizational culture of Czech manufacturing companies. The objective of this study was to ascertain the relationship between content components of organizational culture identified on the level of organizational values and norms of behaviour. The research data were analysed by means of factor and correlation analysis. The survey was carried out on the sample of 74 Czech manufacturing companies, the sample consisted of 467 members of top, middle-level and low-level management.

Návaznosti

GA402/02/0114, projekt VaV
Název: Organizační kultura českých firem
Investor: Grantová agentura ČR, Organizační kultura českých firem