2005
Organizační kultura a výkonnost: přehled empirických šetření
JANČÍKOVÁ, AlexandraZákladní údaje
Originální název
Organizační kultura a výkonnost: přehled empirických šetření
Název česky
Organizační kultura a výkonnost: přehled empirických šetření
Název anglicky
Organizational culture and performance: An overview of empirical results
Autoři
JANČÍKOVÁ, Alexandra
Vydání
2005. vyd. Brno, Vývojové tendence podniků, od s. 83 - ???, ??? 2005
Nakladatel
Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Rektorát
ISBN
80-210-3847-0
Klíčová slova anglicky
organizational culture; performance; competitiveness
Změněno: 5. 12. 2005 10:02, Ing. Alexandra Jančíková
V originále
Organizační kultura je vícedimenzionální a složitý jev, jež hraje významnou roli při adaptaci organizace na vnější prostředí a pružné reagování na zákazníkovy požadavky. V současné době, kdy konkurence na jednotlivých trzích neustálé stoupá a kdy je prostředí, ve kterém firma působí, stále více turbulentnější a nepředvídatelnější, se role organizační kultury ve vztahu k výkonnosti a dosahování kvality zvýrazňuje. Vzhledem k tomu, že nelze organizační kulturu snadno a v krátkodobém horizontu napodobit, může být organizační kultura považována za cenný zdroj konkurenční výhody.
Česky
Organizační kultura je vícedimenzionální a složitý jev, jež hraje významnou roli při adaptaci organizace na vnější prostředí a pružné reagování na zákazníkovy požadavky. V současné době, kdy konkurence na jednotlivých trzích neustálé stoupá a kdy je prostředí, ve kterém firma působí, stále více turbulentnější a nepředvídatelnější, se role organizační kultury ve vztahu k výkonnosti a dosahování kvality zvýrazňuje. Vzhledem k tomu, že nelze organizační kulturu snadno a v krátkodobém horizontu napodobit, může být organizační kultura považována za cenný zdroj konkurenční výhody.
Anglicky
Organizational culture is considered to be a multidimensional and complex phenomenon. It plays an important role in organizations adaptation to the external environment. It also influences organizations capability to respond to customer demands. Nowadays, organizational culture is viewed by the majority of companies as a factor of vital importance when achieving high quality performance and full customer satisfaction.