D 2005

Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Environmentální přístup ke vzdělávání na základní škole

Název anglicky

Environmental approach to eduaction in school

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Orientace české základní školy, od s. 83-94, 12 s. 2005

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00012818

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-210-3870-5

Klíčová slova anglicky

environmental education (EV); interdisciplinarity; integration learning; sustanaible development; didaktic aspects EV

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 13:19, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Stať analyzuje aspekty, které jsou významné pro charakteristiku environmentálního přístupu ke vzdělávání. Vztahovým rámcem se stávají cíle a obsah ekologické/environmentální výchovy, včetně tématických okruhů a cílových kompetencí, souvisejících s interpretací udržitelného rozvoje. Autorka poukazuje na některé didaktické aspekty uvedeného přístupu ke vzdělávání.

Anglicky

The paper analyses aspects that are important for the characteristics of the environmental approach to education.The framework is build of aims and content of environmental education,as well as of areas and competences in connection to the interpretation of sustainable development. The author discusses a selection of didactic aspects if the discussed approach to education.

Návaznosti

GA406/05/0246, projekt VaV
Název: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Obsahová dimenze kurikula základní školy
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století