2005
Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)
SEDLÁČEK, MarekZákladní údaje
Originální název
Východiska poslechových činností ve výuce hudební výchovy na základních a středních školách (k sémantické analýze Obětem Hirošimy Krzysztofa Pendereckého)
Název anglicky
Theoretical Base of Listening Activities for Teaching Music in Primary and Secondary Schools (to the semantic analysis of Thren - To the Victims of Hiroshima of Krzysztof Penderecki)
Autoři
SEDLÁČEK, Marek (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Musica viva in schola XIX. od s. 68-81, 13 s. 2005
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00031234
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-3796-2
Klíčová slova česky
hudební výchova; hudba témbrů; Penderecki; sémantická analýza; hudební analýza
Klíčová slova anglicky
music education; timbre music; Penderecki; music analysis; semantic analysis
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2010 10:55, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na interpretaci artificiální hudby 20. století, konkrétně na dílo Obětem Hirošimy K. Pendereckého, které je zde zkoumáno metodou procesuální a sémantické analýzy.
Anglicky
This contribution is focused on interpretation of artificial music of 20th century, especially on Threnody for the Victims of Hiroshima. A procesual and semantic analysis is a main method used there.