MINÁŘOVÁ, Eva. Výrazové prostředky persvaze v psané církevní publicistice. In Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2005, s. 131-135. ISBN 80-7368-101-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výrazové prostředky persvaze v psané církevní publicistice
Název česky Výrazové prostředky persvaze v psané církevní publicistice
Název anglicky Language of the Persuasion in the Church Journalistic Texts
Autoři MINÁŘOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Ostrava, Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích, s. 131-135, 2005.
Nakladatel Ostravská univerzita, Filozofická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00012888
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7368-101-3
Klíčová slova anglicky persuasive language means; church journalistic texts; journalistic style
Štítky church journalistic texts, journalistic style, persuasive language means
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Změněno: 29. 11. 2006 13:54.
Anotace
Sledování výrazových prostředů s persvazivním působením bylo provedeno na základě analýzy Katolického týdeníku a s přihlédnutím k ostatnímu katolickému tisku, a to především v komentářích, úvodnících nebo rozhovorech. Jako prostředky persvaze se v nich uplatňuje např. obrazné vyjádření, nečekaná metafora a metonymie a jiné tropy a figury, přísloví a jejich modifikace, expresivní jazykové prostředky, neobvykle užité jazykové prostředky z jiných stylových sfér apod.
Anotace anglicky
The analysis of the Catholic weekly press and other religious journalism revealed distinctive influencing mainly in journalistic texts (in editorials, commentaries, interviews etc.). The persuasive effect of linguistic devices applies mainly to new metaphorical expressions, unexpected metaphors, similes and other proverbs and their modifications, means of expressivity, unusual usage of expressions from other spheres of communication, and frequent occurrences of persuasive quotations.
Návaznosti
GA405/03/0547, projekt VaVNázev: Specifika komunikace v českém církevním prostředí (sociolingvistický pohled)
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 05:27