2005
Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen.
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen.
Název česky
Učební strategie podporují autonomní učení - i při osvojování cizích jazyků
Název anglicky
Learning strategies support autonomy - also in learning foreign languages
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Brünner Hefte für Germanistik, od s. 68-76, 14 s. 2005
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00012934
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-210-3882-9
Klíčová slova anglicky
learner strategies; foreign learning and teaching; autonomy
Změněno: 13. 6. 2008 09:39, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Die Entwicklung neuer lerntheoretischer Konzepte in der kognitiven und konstruktivistisch orientierten Psychologie und das Entstehen eines eigenen fremdsprachendidaktischen Konzepts von Lernerautonomie führten dazu, dass Lern(er)strategien in das Zentrum des Fremdsprachenunterrichts rückten. In diesem Beitrag wird näher auf die Beziehung zwischen Lernerautonomie und Lernstrategien eingegangen, wobei die lerntheoretischen, psychologischen und didaktischen Betrachtungsweisen im Vordergrund stehen. Gleichzeitig wird aber auch darauf hingewiesen, dass die Lernstrategien nur einen Weg zur Förderung der Lernerautonomie darstellen.
Česky
Rozvoj nových koncepcí v oblasti teorie učení, které vycházejí z konstruktivisticky orientované a kognitivní psychologie a kladou velký důraz na rozvoj autonomie žáka věnují rozvoji a nácviku učebních straegií značnou pozornost, a to i v lingvodidaktice. Příspěvek se zabývá vymezením pojmů autonomie učení a učební strategie a nastiňuje, jak nácvik učebních strategií může při osvojování cizího jazyka úspěšně přispět k samostatnosti žáka v procesu učení se jazyku.
Anglicky
New conceptions of learning theories based on constructivist and cognitive psychology emphasize learner autonomy and pay attention to the development of learning strategies also in the area of language teaching methodology.The study defines the notions of learning autonomy and learning strategies and discusses the development of learning strategies and its contribution to learner independence in the process of language learning.
Návaznosti
GA406/05/2107, projekt VaV |
|