2005
Immigrants' integration into the mainstream culture in Australia (as reflected in personal advertisements]
VLČKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Immigrants' integration into the mainstream culture in Australia (as reflected in personal advertisements]
Název česky
Integrace přistěhovalců do majoritní kultury Austrálie (dle seznamovacích inzerátů)
Autoři
VLČKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Brno studies in English, od s. 117-125, 225 s. 2005
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00031259
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-210-3631-1
Klíčová slova anglicky
Australia; immigration; sociolinguistics; cultural studies
Štítky
Změněno: 23. 2. 2010 16:22, PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.
V originále
The study looked into personal advertisements submitted by Australians of Anglo-Saxon origin and by immigrants. Advertisements submitted by people from other cultures (immigrants) do not exhibit significant differences in the structure or lexis, it is rather rather the offered and required qualities, such as education, intellectual qualities, socializing an permanent commitment in relationships which point at the values recognized in their home culters, thus contrasting with the easy-going, laid back attitudes which can be traced in advertisements submitted by Australians of Anglo-Saxon origin.
Česky
Studie se zabývá srovnáním seznamovacích inzerátů podaných imigranty a Australany anglo-saského původu.Zatímco struktura a lexis inzerátů jsou zcela srovnatelné, jsou rozdíly v požadovaných a nabízených vlastnostech. Imigranti kladou větší důraz na intelekt a trvalý partnerský vztah, čímž kontrastují s neambiciózními Australany anglo-saského původu.