D 2005

Immigrants' integration into the mainstream culture in Australia (as reflected in personal advertisements]

VLČKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Immigrants' integration into the mainstream culture in Australia (as reflected in personal advertisements]

Název česky

Integrace přistěhovalců do majoritní kultury Austrálie (dle seznamovacích inzerátů)

Autoři

VLČKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Brno studies in English, od s. 117-125, 225 s. 2005

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00031259

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-210-3631-1

Klíčová slova anglicky

Australia; immigration; sociolinguistics; cultural studies
Změněno: 23. 2. 2010 16:22, PhDr. Jitka Vlčková, Ph.D.

Anotace

V originále

The study looked into personal advertisements submitted by Australians of Anglo-Saxon origin and by immigrants. Advertisements submitted by people from other cultures (immigrants) do not exhibit significant differences in the structure or lexis, it is rather rather the offered and required qualities, such as education, intellectual qualities, socializing an permanent commitment in relationships which point at the values recognized in their home culters, thus contrasting with the easy-going, laid back attitudes which can be traced in advertisements submitted by Australians of Anglo-Saxon origin.

Česky

Studie se zabývá srovnáním seznamovacích inzerátů podaných imigranty a Australany anglo-saského původu.Zatímco struktura a lexis inzerátů jsou zcela srovnatelné, jsou rozdíly v požadovaných a nabízených vlastnostech. Imigranti kladou větší důraz na intelekt a trvalý partnerský vztah, čímž kontrastují s neambiciózními Australany anglo-saského původu.